Selvbetjening giver en mere effektiv sagsbehandling
Det er netop Visitationen, der ser på, om du er berettiget til det, du søger om, og derfor har Visitationen brug for mange oplysninger om dig og dine forhold. I selvbetjeningsløsningerne bliver du guidet igennem, så du ikke glemmer nogle svar, og derefter kan medarbejderne i Visitationen hurtigere træffe en afgørelse.
Anni Dahl Rasmussen, afdelingsleder i Visitationen, understreger, at man selvfølgelig stadig kan ringe og ansøge telefonisk.
– Der vil altid være nogen, der hellere vil bruge telefonen, og det er helt fint. Men vi vil gerne slå et slag for vores digitale løsninger, for de er med til at give en hurtigere og mere effektiv sagsbehandling. Vi får flere og flere ældre og dermed også flere ansøgninger om forskellige hjælpemidler og tilbud. Og i mange af tilfældene skal det gå hurtigt, for de har brug for hjælpen nu og her. Vi vil gerne fortsat have et højt serviceniveau, så derfor handler det om for os at få flere til at få øje på selvbetjeningsløsningerne, for så får vi netop den effektive sagsbehandling, lyder det fra Anni Dahl Rasmussen.
Kommentarer